دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
درس اخلاق

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: مقصود از اینکه اهل بیت(ع) ولایت دارند، یعنی در جوهر اشیاء می‌توانند تصرف بکنند و این به خاطر معرفت الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، آیت الله سید محمد حسینی زنجانی در جلسه اخلاق دوره تربیتی میثاق طلبگی طلاب استان ، ضمن تبریک به طلاب جدید الورود جهت توفیق حضور در دوره تربیتی میثاق طلبگی، گفت: ورود به حوزه علمیه، طریق آشنایی با خداوند مهربان است و طلاب عزیز باید از حضور در حوزه های مقدس علمیه برای شناخت خداوند متعال بهره بگیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه شناخت خدا با معرف الله فرق دارد افزود: راه مستقیم عبودیت، در معرفت الله است و اگر این امر برای همگان روشن شود، حکمت ورود به حوزه علمیه نیز روشن خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مسأله شناخت روح را جزو مسائل فلسفی برشمرد و گفت: شناخت ابعاد روحی انسان جزو مباحث فلسفی است و اگر کسی بخواهد راجع به روح تحقیقاتی بکند باید به فلسفه مراجعه بکند.

وی افزود: جامعه بشری راجع به روح نظریاتی مطرح کرده اند که دال بر نفی روح است، چرا که معتقد هستند لابه لای آزمایشگاه ها و تیغ های جراحی چیزی به نام روح پیدا نکرده اند و در سال ١٨٧٩ میلادی به طور رسمی اعلام کردند که بشر نسبت به روح نمی‌تواند نظریه ای بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha